Test istorie
Istorie Clasa X

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Iluminism și organizarea statelor moderne.

Prin capitolul „Iluminism și organizarea statelor moderne”, testele BRIO evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: noile principii și valori manifestate în societate în contextul Iluminismului, ”Revoluţia glorioasă”, constituirea Statelor Unite ale Americii, Revoluţia Franceză și Franţa Napoleoniană. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • Analizarea factorilor politici, sociali, economici, culturali care alcătuiesc imaginea unei societăţi;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric;
  • Realizarea de analize comparative referitoare la spații și perioade istorice.

Tările Române şi problema orientală

Prin capitolul „Țările Române şi problema orientală”, testele BRIO evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Secolul fanariot, Războaiele ruso-austro-turce și consecințele acestora asupra spațiului românesc, evenimentele din anul 1821, Regulamentele Organice. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Plasarea evenimentelor şi proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.

Lumea ideilor, societate și viață politică în secolul al XIX-lea

Prin capitolul „Lumea ideilor, societate și viață politică în secolul al XIX-lea”, testele BRIO evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Revoluția industrială: știința, tehnica, economia și societatea, Anul 1848 în Europa și în spațiul românesc: aspirații liberale și naționale, state naționale și multinaționale în a doua jumătatea a secolului al XIX-lea: România, Germania și Austro-Ungaria. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • Analizarea factorilor politici, sociali, economici, culturali care alcătuiesc imaginea unei societăţi;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric;
  • Realizarea de analize comparative referitoare la spații și perioade istorice.

Relaţiile internaţionale în secolul al XIX – lea. Popoare si spații istorice la cumpăna secolelor al XIX-lea –al XX-lea

Prin capitolul „Relaţiile internaţionale în secolul al XIX – lea. Popoare și spații istorice la cumpăna secolelor al XIX-lea –al XX-lea”, testele BRIO evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Congresul de la Viena, concertul european, sistemul de alianțe, diversitatea europeană, modernitatea și civilizațiile din Asia și Africa, Statele Unite ale Americii. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Plasarea evenimentelor şi proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Recunoaşterea şi acceptarea interculturalităţii;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.

Primul Război Mondial și relațiile internaționale în perioada interbelică

Prin capitolul „Primul Război Mondial și relațiile internaționale în perioada interbelică”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Primul Război Mondial - un nou tip de război, participarea României la Primul Război Mondial, Tratatele de Pace și relațiile internaționale interbelice. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Plasarea evenimentelor şi proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.

Lumea ideilor, societate și viață politică în perioada interbelică

Prin capitolul „Lumea ideilor, societate și viață politică în perioada interbelică”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Lumea în perioada interbelică (Marea Unire, economia, viața cotidiană, mișcarea feministă, România în anul 1938-societate și cultură), regimurile politice din perioada interbelică: regimuri democratice, fascismul, nazismul, comunismul. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • Analizarea factorilor politici, sociali, economici, culturali care alcătuiesc imaginea unei societăţi;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric;

Al Doilea Război Mondial

Prin capitolul „Al Doilea Război Mondial”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Al Doilea Război Mondial (cauze, alianțe, acțiuni politice și militare), Holocaustul, participarea României la al Doilea Război Mondial. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Plasarea evenimentelor şi proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.

Lumea ideilor, societate și viață politică în perioada de după al Doilea Război Mondial

Prin capitolul „Lumea ideilor, societate și viață politică în perioada de după al Doilea Război Mondial”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: Lumea postbelică (reconstrucția economică, revoluția tehnico-științifică, drepturile omului, minoritățile, rolul societății civile), regimurile politice democratice și totalitare în perioada postbelică, societatea la începutul mileniului III, religia în lumea contemporană. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • Analizarea factorilor politici, sociali, economici, culturali care alcătuiesc imaginea unei societăţi;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Recunoașterea și acceptarea interculturalității;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.

Relațiile internaționale postbelice

Prin capitolul „Relațiile internaționale postbelice”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului referitoare la: organizațiile internaționale, Războiul Rece, prăbușirea comunismului în Europa, România și integrarea euroatlantică: parteneriat și integrare - Uniunea Europeană și N.A.T.O. Elaborarea itemilor a avut în vedere următoarele competențe:
  • Utilizarea adecvată a coordonatelor temporale și spațiale relative la un subiect istoric;
  • Plasarea evenimentelor şi proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal;
  • Recunoaşterea continuităţii, schimbării şi a cauzalităţii în evoluţia socială;
  • Examinarea consecinţelor directe şi indirecte ale acţiunii umane;
  • Exprimarea de opinii în limbajul adecvat istoriei;
  • Construirea de afirmaţii pe baza surselor şi formularea de concluzii relative la sursele istorice;
  • Formularea de argumente referitoare la un subiect istoric.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.