Test istorie
Istorie Clasa IX

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Preistoria și spațiul românesc

Prin capitolul „Preistoria și spațiul românesc”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea coordonatelor temporale și spațiale pentru evenimentele istorice;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Identificarea în imagini și surse primare a unor elemente specifice subdiviziunilor Preistoriei românești;
  • Cunoașterea informațiilor legate de diverse aspecte ale Preistoriei românești;
  • Capacitatea de a identifica asemănări și deosebiri între subdiviziunile Preistoriei românești;
  • Cunoașterea surselor primare și secundare care ajută la studierea Preistoriei și înțelegerea acestora.

Geto-dacii și etnogeneza românească

Prin capitolul „Geto-dacii și etnogeneza românească”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea coordonatelor temporale și spațiale pentru evenimentele istorice;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Extragerea unor informații cu privire la tema dată, din surse primare;
  • Cunoașterea informațiilor referitoare la evoluția statului Dac și la conflictele cu Imperiul Roman
  • Înțelegerea informațiilor de ordin istoric de pe o hartă

Evul mediu românesc

Prin capitolul „Evul Mediu Românesc”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea coordonatelor temporale și spațiale pentru evenimentele istorice;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Cunoaște, înțelege, poate interpreta și extrage informații din sursele specifice temei;
  • Deține informații cu privire la evoluția politicii externe a țărilor române pe care le poate lega de repere cronologice și poate stabili asemănări și deosebiri;
  • Cunoaște etapele formării statelor medievale românești și poate stabili asemănări și deosebiri;
  • Poate identifica și plasa evenimentele istorice pe hartă;

De la modernitatea timpurie până la jumătatea secolului al XIX-lea

Prin capitolul „De la modernitatea timpurie până la jumătatea secolului al XIX-lea”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea coordonatelor temporale și spațiale pentru evenimentele istorice;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Cunoaște, înțelege, poate interpreta și extrage informații din sursele specifice temei;
  • Este capabil să stabilească raporturi de anterioritate, continuitate și posterioritate între evenimentele istorice;
  • Deține informații consistente cu privire la tematica abordată în cadrul capitolului;
  • Poate identifica detalii ale evenimentelor istorice învățate în sursele primare și secundare

România modernă

Prin capitolul „România modernă”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea coordonatelor temporale și spațiale pentru evenimentele istorice;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Cunoaște, înțelege, poate interpreta și extrage informații din sursele specifice temei;
  • Este capabil să stabilească raporturi de anterioritate, continuitate și posterioritate între evenimentele istorice;
  • Poate plasa evenimentele istorice pe hartă;
  • Cunoaște informații consistente cu privire la formarea Statului Român Modern și la evoluția ulterioară a acestuia;
  • Are capacitatea de a stabili legături între reperele cronologice, evenimentele istorice și sursele primare

România până la jumătatea secolului XX

Prin capitolul „România până la jumătatea secolului XX”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea relațiilor de corespondență între evenimente istorice și repere cronologice sau spațiale;
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Cunoaște, înțelege, poate interpreta și extrage informații din sursele specifice temei;
  • Cunoaște informații consistente cu privire la evoluția României în Primul Război Mondial și în politica din perioada interbelică;
  • Extragerea informațiilor de ordin istoric dintr-o hartă

România după jumătatea secolului XX – până în prezent

Prin capitolul „România după jumătatea secolului XX – până în prezent”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Înțelegerea relației de cauzalitate dintre evenimentele istorice;
  • Înțelegerea terminologiei și conceptelor necesare cunoașterii unei epoci istorice;
  • Identificarea evenimentelor / personalităților istorice în surse și fotografii
  • Cunoaște informații consistente cu privire la evoluția politicii interne din România în timpul regimului comunist;
  • Cunoaște informații consistente cu privire la evoluția politicii externe din România în timpul regimului comunist
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.