Test romana
Română Clasa XI

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Fundamente ale culturii române. Perioada veche. Umanismul. Iluminismul

Prin capitolul Fundamente ale culturii române. Perioada veche. Umanismul. Iluminismul testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Identificarea și explicarea relațiilor dintre opera literară studiată și contextul cultural în care a apărut acesta
  • Dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural românesc până la începutul secolului al XX-lea
  • Identificarea unor conexiuni între literatura română și cea universală
  • Interpretarea textelor studiate prin prisma propriilor valori și a propriei experiențe de lectură

Junimea. Epoca marilor clasici

Prin capitolul Junimea. Epoca marilor clasici testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Integrarea cunoștințelor privind limba și literatura română într-o viziune coerentă asupra culturii românești
  • Dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural românesc până la începutul secolului al XX-lea
  • Utilizarea strategiilor de lectură în vederea înțelegerii adecvate a textelor studiate
  • Compararea viziunii despre lume, despre condiția umană sau despre artă reflectate în texte aparținând autorilor studiați: Titu Maiorescu, Mihai Eminescu, Ioan Slavici, Ion Creangă, I.L. Caragiale

Curente culturale și literare în secolul al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea

Prin capitolul Curente culturale și literare în secolul al XIX-lea – începutul secolului al XX-lea testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Identificarea și explicarea relațiilor dintre opera literară studiată și contextul cultural în care a apărut acesta
  • Dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural românesc până la începutul secolului al XX-lea
  • Integrarea cunoștințelor privind limba și literatura română într-o viziune coerentă asupra culturii românești
  • Interpretarea textelor studiate prin prisma trăsăturilor curentelor culturale/ literare reflectate în acestea (romantism, simblolism, realism, prelungiri ale romantismului și clasicismului)

Perioada pașoptistă. Romantismul pașoptist

Prin capitolul Perioada pașoptistă. Romantismul pașoptist, testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Identificarea și explicarea relațiilor dintre opera literară studiată și contextul cultural în care a apărut acesta
  • Dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural românesc până la începutul secolului al XX-lea
  • Identificarea unor conexiuni între literatura română și cea universală Interpretarea textelor studiate prin prisma propriilor valori și a propriei experiențe de lectură

Perioada interbelică – Romanul

Prin capitolul Perioada interbelică – Romanul, testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Integrarea cunoștințelor privind limba și literatura română într-o viziune coerentă asupra culturii românești
  • Dezvoltarea unei viziuni de ansamblu asupra fenomenului cultural românesc de la începutul secolului al XX-lea
  • Utilizarea strategiilor de lectură în vederea înțelegerii adecvate a textelor studiate
  • Compararea viziunii despre lume, despre condiția umană sau despre artă reflectate în texte aparținând autorilor studiați: Camil Petrescu, Liviu Rebreanu, George Călinescu, Mihail Sadoveanu

Limbă şi comunicare. Aspecte normative şi funcţionale ale studiului limbii române

Prin capitolul Limbă și comunicare. Aspecte normative și funcționale ale studiului limbii române testul BRIO® pentru clasa a XI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Aplicarea cunoștințelor de limbă în receptarea mesajelor orale și scrise
  • Utilizarea achizițiilor lingvistice, cu accent pe aspectele normative
  • Cunoașterea nivelurilor de constituire a mesajului în comunicarea orală și scrisă (fonetic, ortografic și de punctuație, morfosintactic, lexico-semantic, stilistico-textual)
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.