Test romana
Română Clasa VIII

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Comunicare

Prin subcapitolul Comunicare, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Structuri textuale: secvențe de tip narativ, explicativ, descriptiv, dialogat;
  • Strategii de concepere și de comprehensiune a textului oral: clasificare, reformulare, repetare, conectori pragmatici; distincția dintre fapt și opinie;
  • Strategii de ascultare activă: focalizarea interesului asupra punctului de vedere al celuilalt şi evitarea focalizării pe propriul punct de vedere; recapitularea ideilor exprimate de interlocutor.
  • Atitudini comunicative: respect, toleranţă. Modificarea conturului intonaţional şi a mărcilor prozodice pentru a transmite emoţii. Inteligenţa emoţională: recunoaşterea emoţiilor interlocutorilor;
  • Tracul comunicativ. Strategii de gestionare a tracului comunicativ;
  • Principii de interacţiune: negocierea semnificaţiei (cantitatea, calitatea, relevanţa şi maniera transmiterii informaţiei) şi negocierea relaţiei cu interlocutorul (politeţea).

Textul liric

Prin subcapitolul Textul liric, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Textul liric. Exprimarea emoțiilor și a sentimentelor
  • Strategii de comprehensiune: reflecții asupra limbajului și a structurii textelor de tip epic, liric, dramatic
  • Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (repetiția, metafora), discuții privind semnificaţiile textelor citite.

Textul dramatic și arta spectacolului

Prin subcapitolul Textul dramatic și arta spectacolului, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Textul dramatic și arta spectacolului;
  • Autor, personaj dramatic;
  • Rolul indicațiilor scenice;
  • Rolul dialogului;
  • Actori, decor, costume, lumini, muzică;
  • Dialogul în textul scris și în spectacol;
  • Strategii de comprehensiune: reflecții asupra limbajului și a structurii textelor de tip epic, liric, dramatic;
  • Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (repetiția, metafora), discuții privind semnificaţiile textelor citite.

Verbul. Adverbul.

Prin subcapitolul Verbul. Adverbul., testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Verbul. Utilizări sintactice ale formelor verbale nepersonale: infinitivul, gerunziul, participiul, supinul. Alte verbe copulative (a deveni, a ajunge, a ieși, a se face, a părea, a rămâne, a însemna). Posibilități combinatorii ale verbului;
  • Adverbul (reactualizare).

Pronumele

Prin subcapitolul Pronumele, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Pronumele posesiv şi adjectivul pronominal posesiv. Pronumele demonstrativ şi adjectivul pronominal demonstrativ;
  • Folosirea corectă a pronumelor și a adjectivelor pronominale: interogativ, relativ şi nehotărât, a adjectivului pronominal de întărire. Pronumele şi adjectivul pronominal negativ şi negaţia în propoziţie;
  • Posibilități combinatorii ale pronumelor și ale adjectivelor pronominale.

Fraza: coordonarea. Conjuncția coordonatoare. Norme de punctuație

Prin subcapitolul Fraza: coordonarea. Conjuncția coordonatoare. Norme de punctuație, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Fraza: coordonarea prin juxtapunere și prin joncțiune. Conjuncții coordonatoare. Norme de punctuație (virgula, punctul şi virgula)

Atributul. Circumstanțialul de scop. Circumstanțialul de cauză

Prin subcapitolul Atributul. Circumstanțialul de scop. Circumstanțialul de cauză, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Atributul (realizări prin adjectiv, substantiv, pronume, numeral, adverb);
  • Circumstanțialul de cauză. Circumstanțialul de scop. Topica în propoziție. Norme de punctuaţie.

Ortografie și ortoepie. Vocabular. Variație stilistică

Prin subcapitolul Ortografie și ortoepie. Vocabular. Variație stilistică, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Utilizarea corectă a accentului. Variante accentuale admise/neadmise de normă;
  • Mijloace interne de îmbogăţire a vocabularului: derivarea, compunerea; cuvânt de bază şi cuvânt derivat;
  • Îmbinări libere de cuvinte, locuțiuni, cuvinte compuse;
  • Familia lexicală;
  • Confuzii paronimice. Pleonasmul;
  • Selecţie lexicală în limba vorbită şi în limba scrisă;
  • Termeni ştiinţifici;
  • Limbaj popular. Variaţie regională a limbii;
  • Valori stilistice ale diminutivelor.

Elemente de interculturalitate

Prin subcapitolul Elemente de interculturalitate, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Elemente de mitologie românească;
  • Despre limba și cultura țărilor din vecinătatea României;
  • Contacte culturale.

Redactare. Diferite tipuri de texte

Prin subcapitolul Redactare. Diferite tipuri de texte, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Etapele scrierii, cu accent pe:
    a) rescrierea textului pentru a-i da coerență și claritate, pentru a nuanța ideile;
    b) corectarea greșelilor de literă, ortografie și de punctuație;
  • Tipare textuale de structurare a ideilor: definiţie, clasificare, exemplificare, „întrebările jurnalistului” (cine? ce? când? unde? de ce?);
  • Stil: naturaleţe, eufonie, varietate, originalitate, concizie, varietate ;
  • Structuri textuale: secvențe de tip narativ, explicativ, descriptiv, dialogat. Integrarea părților;
  • Prezentarea textului: elemente grafice specifice diverselor tipuri de texte:
    - organizarea unui text în funcție de situația de comunicare;
    - comentarea unor pasaje din textele citite, descrierea unei emoţii (bucurie, uimire, frică);
    - caracterizarea personajului.

Textul narativ

Prin subcapitolul Textul narativ, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Textul epic. Narativul literar. Personajul. Mijloace de caracterizare;
  • Strategii de comprehensiune: reflecții asupra limbajului și a structurii textelor de tip epic;
  • Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (repetiția, metafora), discuții privind semnificaţiile textelor citite;
  • Monitorizarea propriei lecturi.

Substantivul. Adjectivul. Numeralul. Interjecția

Prin subcapitolul Substantivul. Adjectivul. Numeralul. Interjecția, testul BRIO® pentru clasa a VII-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:
  • Substantivul: reactualizare;
  • Topica adjectivului. Adjectivul participial. Posibilități combinatorii ale adjectivului;
  • Numeralul. Posibilități combinatorii ale numeralului;
  • Interjecția. Onomatopeele. Interjecția predicativă.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.