Test romana
Română Clasa VII

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Ortografie și ortoepie. Vocabular. Variație stilistică

Prin subcapitolul Ortografie și ortoepie. Vocabular. Variație stilistică, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  •  Structura fonologică a cuvintelor: diftong, triftong, hiat;
  •  Despărțirea în silabe (principiul fonetic);
  •  Cuvântul: formă şi sens (sensul de bază și sensul secundar; sensul propriu, sensul figurat);
  •  Rolul contextului în crearea sensului;
  •  Omonime. Cuvinte polisemantice;
  •  Limbă vorbită. Limbă scrisă.

Comunicare

Prin subcapitolul Comunicare, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Contextul de comunicare: locul şi momentul interacţiunii, relaţia dintre interlocutori, identitatea interlocutorilor, cunoştinţele comune legate de tema discuţiei;
  • Dicţia, importanța ei în interacțiunile verbale;
  • Strategii de concepere și de comprehensiune a textului oral: parafrazare, informații explicite și implicite, rezumare;
  • Strategii de ascultare activă: verificarea gradului de înţelegere a mesajului prin formularea unor întrebări de clarificare, de reformulare; semnale nonverbale de încurajare;
  • Performarea actelor de limbaj: relaţia dintre structura lingvistică a actului de limbaj, intenţia de comunicare şi efectul actului de limbaj;
  • Atitudini comunicative: interes, curiozitate, implicare, cooperare în activităţi de grup. Inteligenţa emoţională: exprimarea adecvată a emoţiilor.

Textul narativ literar

Prin subcapitolul Textul narativ literar, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Textul narativ literar – în proză, în versuri:
    • Instanţele comunicării narative: autor, narator, personaje;
    • Narațiunea la persoana a III-a și la persoana I;
    • Momentele subiectului/etapele acțiunii;
    • Dialogul în textul literar;

  • Strategii de comprehensiune: reprezentări mentale, integrarea informațiilor textului în propriul univers cognitiv și afectiv;
  • Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (epitetul, enumerația), discuții pe marginea textelor citite;
  • Interese și atitudini față de lectură.

Textul descriptiv literar

Prin subcapitolul Textul descriptiv literar, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Textul descriptiv literar – în proză, în versuri;
  • Versificație: rima, strofa, măsura versurilor, ritmul (intuitiv);
  • Strategii de comprehensiune: reprezentări mentale, integrarea informațiilor textului în propriul univers cognitiv și afectiv;
  • Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (epitetul, enumerația), discuții pe marginea textelor citite.

Verbul. Prepoziția. Adverbul. Predicatul

Prin subcapitolul Verbul. Prepoziția. Adverbul. Predicatul, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Verbul (flexiunea verbului în raport cu numărul, persoana, modul și timpul). Moduri verbale: indicativul şi imperativul. Timpurile modului indicativ. Timpuri simple şi compuse. Structura timpurilor compuse: verbe auxiliare (a fi, a avea, a vrea) și forme verbale nepersonale (infinitivul, participiul) – actualizare;
  • Verbul. Moduri verbale și timpurile lor: conjunctivul şi condiţionalul-optativ. Posibilități combinatorii ale verbului;
  • Prepoziţia;
  • Adverbul. Tipuri de adverbe (de mod, de timp, de loc). Gradele de comparație;
  • Predicatul verbal – actualizare;
  • Predicatul nominal. Verbul copulativ a fi; numele predicativ. Acordul numelui predicativ.

Substantivul. Adjectivul. Subiectul. Complementul

Prin subcapitolul Substantivul. Adjectivul. Subiectul. Complementul, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Substantivul. Substantive colective. Substantive defective. Cazul. Articolul genitival. Punctuaţia vocativului. Corelarea funcției sintactice cu cazul morfologic. Posibilități combinatorii ale substantivului;
  • Adjectivul. Posibilități combinatorii ale adjectivului;
  • Subiectul neexprimat (inclus, subînțeles). Subiectul exprimat – actualizare;
  • Complementul. Complementul direct, complementul indirect în dativ și complementul prepozițional. Circumstanțialul de mod, circumstanțialul de timp, circumstanțialul de loc. Norme de punctuaţie (virgula).

Pronumele

Prin subcapitolul Pronumele, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Pronumele personal (flexiune cazuală). Pronumele reflexiv (diferența între pronumele reflexiv și pronumele personal). Posibilități combinatorii ale pronumelui. Anticiparea și reluarea prin clitice pronominale în cazul unor complemente. Aspecte ortografice.

Redactare

Prin subcapitolul Redactare, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Etapele scrierii, cu accent pe:
    a) planul textului;
    b) redactarea ciornei şi a lucrării pe baza planului;
  • Rezumatul;
  • Transformarea vorbirii directe în vorbire indirectă;
  • Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, explicativ, narativ-descriptiv (prezentarea unui proces ca succesiune de etape);
  • Adecvarea la temă;
  • Stil: proprietatea termenilor, puritate şi adecvare situaţională, originalitate;
  • Prezentarea textului: tabele corelate cu conţinutul textului;
  • Elemente auxiliare în scriere (paranteze, sublinieri).

Elemente de interculturalitate

Prin subcapitolul Elemente de interculturalitate, testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:


  • Valori etice în legendele popoarelor;
  • Limba română în Europa; comunitatea lingvistică a vorbitorilor de limbă română de pretutindeni;
  • Valori ale culturii populare în spațiul românesc.

Diferite tipuri de texte (explicativ, narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ, multimodal)

Prin subcapitolul Diferite tipuri de texte (explicativ, narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ, multimodal), testul BRIO® pentru clasa a VI-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

- Tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, explicativ, narativ-descriptiv (prezentarea unui proces ca succesiune de etape);

- Strategii de comprehensiune: reprezentări mentale, integrarea informațiilor textului în propriul univers cognitiv și afectiv;

- Strategii de interpretare: interpretarea limbajului figurat (epitetul, enumerația), discuții pe marginea textelor citite.

Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.