Test romana
Română Clasa VI

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Textul narativ literar și nonliterar

Prin subcapitolul Textul narativ literar și nonliterar, testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Identificarea informațiilor importante din texte literare și nonliterare
  • Identificarea temei și a ideilor principale și secundare din texte diverse
  • Formularea unor păreri privind mesajul unor texte literare sau nonliterare folosind adecvat cunoștințele despre text
  • Formularea unui răspuns personal și/sau a unui răspuns creativ pe marginea unor texte de diferite tipuri, pe teme familiare
  • Manifestarea interesului și focalizarea atenției în timpul lecturii unor texte pe teme familiare

Vocabular. Variație stilistică

Prin subcapitolul Vocabular. Variație stilistică , testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea achizițiilor lexicale și semantice de bază, în procesul de înțelegere și exprimare corectă a intențiilor comunicative
  • Identificarea sensurilor cuvintelor în funcție de context
  • Identificarea cuvintelor aparținând unui câmp lexical
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor lexicale în interacțiunea verbală

Comunicare

Prin subcapitolul Comunicare, testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Identificarea temei, a unor informații esențiale și de detaliu, a intențiilor de comunicare explicite și/sau a comportamentelor care exprimă emoții din texte narative, dialogate sau monologate.
  • Identificarea unor elemente paraverbale și nonverbale, în funcție de situația de comunicare
  • Realizarea unei interacțiuni verbale cu doi interlocutori, folosind strategii simple de ascultare activă și manifestând un comportament comunicativ politicos față de interlocutor(i)

Pronumele. Numeralul

Prin subcapitolul Pronumele. Numeralul, testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea achizițiilor morfologice de bază ale limbii române standard pentru înțelegerea și exprimarea corectă a intențiilor comunicative
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor sintactico- morfologice în interacținea verbală
  • Folosirea corectă a flexiunii pronominale
  • Cunoașterea aspectelor normative în legătură cu numeralul și tipurile de numeral

Substantivul. Articolul. Adjectivul. Prepoziția. Subiectul exprimat. Atributul

Prin subcapitolul Substantivul. Articolul. Adjectivul. Prepoziția. Subiectul exprimat. Atributul. , testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea achizițiilor morfologice de bază ale limbii române standard pentru înțelegerea și exprimarea corectă a intențiilor comunicative
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor sintactico- morfologice în interacțiunea verbală
  • Folosirea corectă a flexiunii nominale în raport cu genul și numărul și a posibilităților combinatorii ale substantivului
  • Clasificarea adjectivelor după origine, număr de forme flexionare și recunoașterea gradelor de comparație ale acestora
  • Diferențierea tipurilor de subiect exprimat
  • Recunoașterea funcției sintactice de atribut

Verbul. Predicatul verbal

Prin subcapitolul Verbul. Predicatul verbal , testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea achizițiilor morfologice de bază ale limbii române standard pentru înțelegerea și exprimarea corectă a intențiilor comunicative
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor sintactico- morfologice în interacțiunea verbală
  • Folosirea corectă a flexiunii verbale
  • Recunoașterea funcției sintactice de predicat verbal

Enunțul. Punctuația enunțului. Propoziția

Prin subcapitolul Enunțul. Punctuația enunțului. Propoziția , testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea achizițiilor sintactice de bază ale limbii române standard pentru înțelegerea și exprimarea corectă a intențiilor comunicative
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor sintactico- morfologice în interacțiunea verbală
  • Utilizarea competenței lingvistice în corelație cu gândirea logică/analogică, în procesul de învățare pe tot parcursul vieții

Ortografie și ortoepie

Prin subcapitolul Ortografie și ortoepie, testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Utilizarea corectă a normelor gramaticale, fonetice și lexicale în diferite mesaje
  • Monitorizarea propriei pronunții și scrieri valorificând achizițiile fonetice de bază
  • Respectarea normelor ortografice și ortoepice în utilizarea structurilor fonetice în interacțiunea verbală

Textul descriptiv literar. Textul descriptiv nonliterar. Textul explicativ

Prin subcapitolul Textul descriptiv literar. Textul descriptiv nonliterar. Textul explicativ , testul BRIO® pentru clasa a V-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

  • Recunoașterea modurilor în care sunt organizate informațiile din textele literare și nonliterare
  • Compararea diferitelor puncte de vedere exprimate pe marginea unor texte diverse
  • Formularea unor păreri privind mesajul unor texte literare sau nonliterare folosind adecvat cunoștințele despre text
  • Identificarea elementelor de bază (figuri de stil, elemente de versificație, tip de descriere) din cadrul unui text descriptiv literar/ nonliterar în versuri sau în proză
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.