Test romana
Română Clasa III

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Funcţii ale limbii (acte de vorbire)

Prin capitolul Funcții ale limbii (Acte de vorbire), testul BRIO® pentru clasa a III-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de: • Descrierea de obiecte, ființe din universul imediat;

• Relatarea unei acțiuni/întâmplări cunoscute, trăite, vizionate, citite;

• Oferirea de informații referitoare la universul apropiat;

• Prezentarea de persoane, cărți, a unor activități;

• Decodificarea înțelesului unor proverbe și ghicitori.

Textul

Prin capitolul Textul, testul BRIO® pentru clasa a III-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

• Lectura unui text de minimum 450 de cuvinte ;

• Alegerea variantelor care completează corect un enunț dat ;

• Identificarea unui text literar cunoscut pe baza unor fragmente date ;

• Diferențierea între diverse tipuri de texte ;

• Exprimarea acordului/dezacordului față de acțiunile sau atitudinile unor personaje ;

• Revizuirea unor texte redactate ;

• Sesizarea unor regularități ale limbii pe baza textului citit ;

• Transcrierea unui dialog într-o povestire respectând regulile unei relatări ;

• Extragerea unor informații de detaliu din texte informative sau literare.

Variabilitatea limbii şi a comunicării în contexte diferite

Prin capitolul Variabilitatea limbii și a comunicării în contexte diferite, testul BRIO® pentru clasa a III-a inventariază cunoștințele și competențele elevului legate de:

• Intuirea claselor morfologice – substantiv, adjectiv calificativ, pronume personal, verb ;

• Intuirea numărului și a genului ;

• Găsirea unor cuvinte care respectă o schemă dată în privința sunetelor din care sunt alcătuite ;

• Aplicarea regulilor de despărțire în silabe la capăt de rând, de ortografie și de punctuație ;

• Deducerea sensului unui cuvânt prin raportare la mesajul în care este utilizat ;

• Identificarea regulii după care au fost alcătuite anumite serii date de cuvinte ;

• Ordonarea cuvintelor care formează un enunț.

Redactare

Redactare    

Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.