Test matematica
Matematica Clasa V

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Logică și inducție matematică

Prin sub-capitolul “Logică și inducție matematică”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a evaluează cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • identificarea în limbajul cotidian sau în problemele de matematică a unor noțiuni specifice logicii matematice și teoriei mulțimilor;
  • reprezentarea adecvată a operațiilor logice, în scopul identificării unor proprietăți ale acestora;
  • deducerea unor rezultate și verificarea lor utilizând inducția matematică sau raționamente logice;
  • corelarea limbajului uzual cu cel al logicii matematice și al teoriei mulțimilor;
  • transpunerea unei situații-problemă în limbaj matematic și interpretarea rezultatelor.

Șiruri și progresii

Prin sub-capitolul “Șiruri și progresii”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a măsoară cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • recunoașterea unor corespondențe care sunt șiruri sau progresii;
  • alegerea și utilizarea unor modalități adecvate pentru calculul elementelor unui șir;
  • interpretarea grafică a unor relații provenite din probleme practice;
  • analiza și adaptarea scrierii termenilor unui șir în funcție de context;
  • analiza datelor în vederea aplicării unor formule de recurență sau a raționamentelor inductive.

Funcții de gradul I, ecuații și inecuații

Prin sub-capitolul “Funcții de gradul I, ecuații și inecuații”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a arată cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • identificarea valorilor unei funcții folosind reprezentarea grafică a acesteia;
  • cunoașterea determinării soluțiilor unei ecuații sau inecuații utilizând reprezentările grafice;
  • cunoașterea și evidențierea unor proprietăți ale funcțiilor;
  • exprimarea monotoniei unei funcții pe condiții algebrice sau geometrice;
  • capacitatea de a reprezenta graficul unei funcții prin puncte;
  • capacitatea de a deduce unele proprietăți ale funcțiilor numerice prin lectură grafică.

Funcția de gradul II și sisteme

Prin sub-capitolul “Funcția de gradul II și sisteme”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a inventariază cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • capacitatea de diferențiere a variației liniare de cea pătratică;
  • modul de completare a unor tabele de valori în vederea trasării graficului funcției de gradul al II-lea;
  • modul de a determina unele relații între condițiile algebrice date și graficul funcției de gradul al II-lea;
  • determinarea poziției unei drepte fată de o parabolă prin rezolvarea sistemelor;
  • determinarea monotoniei, a punctelor de extrem și a vârfului unei parabole.

Vectori

Prin sub-capitolul “Vectori”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a analizează cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • capacitatea de identificare a unor elemente de geometrie vectorială în diferite contexte;
  • modul de aplicare a regulilor de calcul pe configurații date;
  • modul de utilizare a operațiilor cu vectori pentru a descrie configurații geometrice date;
  • modul de utilizare a limbajului vectorial;
  • modul de identificare a condițiilor necesare pentru verificarea cerințelor date;
  • capacitatea de aplicare a calculului vectorial în rezolvarea unor probleme.

Elemente de trigonometrie

Prin sub-capitolul “Elemente de trigonometrie”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a surprinde cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • cunoașterea noțiunilor trigonometrice (funcții și formule);
  • cunoașterea formulelor de calcul în trigonometrie;
  • modul de utilizare a unor tabele și formule pentru calcule în trigonometrie.

Aplicații ale trigonometriei în geometria plană

Prin sub-capitolul “Aplicații ale trigonometriei în geometria plană”, testul BRIO® pentru clasa a IX-a revelează cunoştinţele și competențele elevului legate de:
  • cunoașterea regulilor de calcul cu formulele trigonometrice;
  • utilizarea elementelor de trigonometrie în rezolvarea problemelor de geometrie;
  • transpunerea în limbaj trigonometric și geometric a unor probleme practice;
  • capacitatea de a analiza și interpreta rezultatele obținute prin rezolvarea unor probleme practice.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.