Test istorie
Istorie Clasa XI

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Europa și lumea în secolul al XX – lea

Prin capitolul „Europa și lumea în secolul al XX – lea”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: elementele de unitate și diversitate ale națiunilor europene, integrarea europeană, evoluția României racordându-se la spațiul european, integrarea elementelor de cultură românească în cultura europeană, importanța civilizației europene care a ajutat la dezvoltarea civilizației universale. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.

Economia mondială astăzi

Prin capitolul „Economia mondială astăzi”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: globalizarea economiei mondiale, curentele și ideile economice (dirijate vs. liberale), ocupațiile și statutele profesionale, caracteristicile economiilor rurale, respectiv, urbane. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • analizarea factorilor politici, sociali, economici care alcătuiesc imaginea unei societăți;
  • examinarea consecințelor directe și indirecte ale acțiunii umane;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.

Societatea în lumea actuală

Prin capitolul „Societatea în lumea actuală”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: organizarea societății mondiale în perioada postbelică, tipurile de migrații în lumea contemporană, elemente de viață publică și privată. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • analizarea factorilor politici, sociali, economici care alcătuiesc imaginea unei societăți;
  • examinarea consecințelor directe și indirecte ale acțiunii umane;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice.

Știința în lumea contemporană

Prin capitolul „Știința în lumea contemporană”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: descoperirile științifice din lumea contemporană, impactul pe care noile tehnologii îl au asupra vieții cotidiene și a mediului, folosirea noilor tehnologii pentru petrecerea timpului liber, contribuțiile românești la dezvoltarea științei și tehnicii la nivel mondial. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • analizarea factorilor politici, sociali, economici care alcătuiesc imaginea unei societăți;
  • examinarea consecințelor directe și indirecte ale acțiunii umane;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.

Statul și politica

Prin capitolul „Statul și politica”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: caracteristicile regimurilor politice contemporane (democratice vs. totalitare), formele de organizare statală, organizarea politică a statelor contemporane. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • analizarea instituțiilor, normelor și procedurilor de guvernare;
  • cunoașterea și asumarea valorilor cetățeniei democratice;
  • descoperirea în sursele de informare a perspectivelor multiple asupra evenimentelor și proceselor istorice;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic.

România de la statul totalitar la statul de drept

Prin capitolul „România de la statul totalitar la statul de drept”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: organizarea politică a României din perioada postbelică – de la regimul totalitar comunist la construcția democrației postdecembriste, integrarea euro-atlantică. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • analizarea instituțiilor, normelor și procedurilor de guvernare;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.

Relațiile internaționale – desfășurarea conflictelor

Prin capitolul „Relațiile internaționale – desfășurarea conflictelor”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: conflictele mondiale și regionale din prima jumătate a secolului al XX – lea, războiul rece, dezvoltarea terorismului mondial, implicarea României în conflictele regionale din secolul al XX – lea, participarea României la războiul rece. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • descoperirea în sursele de informare a perspectivelor multiple asupra evenimentelor și proceselor istorice;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.

Relațiile internaționale – soluții de rezolvare a conflictelor

Prin capitolul „Relațiile internaționale – soluții de rezolvare a conflictelor”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: instituțiile, mecanismele și politicile de rezolvare a conflictelor în lumea contemporană. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • analizarea instituțiilor, normelor și procedurilor de guvernare;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • descoperirea în sursele de informare a perspectivelor multiple asupra evenimentelor și proceselor istorice;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic.

Religia în lumea contemporană

Prin capitolul „Religia în lumea contemporană”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu: trăsăturile religiei în lumea contemporană, pelerinajul, fundamentalismul islamic, elementele de arhitectură religioasă în secolul al XX – lea, diversitatea religioasă din România. Pentru formularea itemilor s-au folosit surse istorice diverse: texte (științifice, juridic-administrative, memorialistice, jurnalistice), imagini, harți, grafice. Scopul acestor itemi este de a evalua:
  • folosirea limbajului istoric adecvat;
  • recunoașterea continuității, schimbării și a cauzalității în evoluția socială;
  • identificarea aspectelor trecutului ce pot contribui la înțelegerea prezentului;
  • încadrarea unui eveniment sau a unei serii de evenimente într-un context cronologic;
  • analiza diversității sociale, culturale și de civilizație în istorie pornind de la sursele istorice;
  • examinarea consecințelor directe și indirecte ale acțiunii umane;
  • plasarea evenimentelor și proceselor istorice într-un context istoric mai larg românesc, european sau universal.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.