Test istorie
Istorie Clasa VIII

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea

Prin capitolul „Lumea la sfârşitul secolului al XIX-lea şi începutul secolului al XX-lea”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Marile alianţe politico-militare în lume.
  • Primul Război Mondial. Evoluţia alianţelor. Fronturile de luptă.
  • Revoluţia industrială şi războiul. Noul armament şi victimele lui.
  • Viaţa în tranşee şi frontul de acasă.
  • România şi Primul Război Mondial.
  • Tratatele de pace. Noua hartă a Europei.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Recunoaşterea evoluţiei unui spaţiu istoric în diferite perioade de timp.
  • Localizarea spațiilor pe harta mută în diferite contexte istorice.
  • Compararea dinamicii teritoriale a unor state raportată la diferite evenimente istorice.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Identificarea elementelor de continuitate în procese istorice asemănătoare pe baza surselor la prima vedere,
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea elementelor de cauzalitate prezente în surse variate
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Perioada interbelică: o lume în schimbare

Prin capitolul „Perioada interbelică: o lume în schimbare” testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Viaţa cotidiană: organizarea oraşelor şi lumea rurală, invenţiile şi viaţa casnică, divertismentul, sănătatea oamenilor, cultura.
  • Femeia în viaţa publică.
  • Cinematograful – artă şi industrie.
  • Crize economice.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice
  • interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice
  • Identificarea elementelor de cauzalitate prezente în surse variate.

Cetăţean şi stat în democraţie şi în totalitarism

Prin capitolul „Cetăţean şi stat în democraţie şi în totalitarism” testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Modelul democratic (SUA).
  • Comunismul şi Nazismul.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Compararea faptelor/proceselor istorice din perspectivă temporală şi spaţială.
  • Recunoaşterea evoluţiei unui spaţiu istoric în diferite perioade de timp.
  • Compararea dinamicii teritoriale a unor state raportată la diferite evenimente istorice.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Identificarea elementelor de continuitate în procese istorice asemănătoare pe baza surselor la prima vedere.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Compararea informaţiilor provenite din surse istorice diferite, în vederea stabilirii unor asemănări şi a unor deosebiri.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Relații internaționale și lumea în război

Prin capitolul „Relații internaționale și lumea în război”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Relaţiile internaţionale. Agresiunea statelor totalitare.
  • Al Doilea Război Mondial: alianţe militare şi fronturile de luptă (1939-1945).
  • România şi Al Doilea Război Mondial.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Recunoaşterea evoluţiei unui spaţiu istoric în diferite perioade de timp.
  • Localizarea spaţiilor pe harta mută în diferite contexte istorice.
  • Compararea dinamicii teritoriale a unor state raportată la diferite evenimente istorice.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Identificarea elementelor de continuitate în procese istorice asemănătoare pe baza surselor la prima vedere.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Viaţa pe front şi în frontul de acasă, Holocaustul, Noile mijloace de distrugere a oamenilor

Prin capitolul „Viaţa pe front şi în frontul de acasă, Holocaustul, Noile mijloace de distrugere a oamenilor”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Noile mijloace de distrugere a oamenilor.
  • Viaţa pe front şi în frontul de acasă.
  • Holocaustul.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Compararea faptelor/proceselor istorice din perspectivă temporală şi spaţială.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Identificarea elementelor de continuitate în procese istorice asemănătoare pe baza surselor la prima vedere.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Lumea postbelică. Reconstrucţie şi modele ale dezvoltării economice. Viaţa cotidiană – de la dramele războiului la prosperitate.

Prin capitolul „Lumea postbelică. Reconstrucţie şi modele ale dezvoltării economice. Viaţa cotidiană – de la dramele războiului la prosperitate”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Lumea postbelică. Reconstrucţie şi modele ale dezvoltării economice.
  • Conferinţele din timpul celui de al Doilea Război Mondial și Conferința de Pace.
  • Viaţa cotidiană – de la dramele războiului la prosperitate.
  • Declaraţia Universală a Drepturilor Omului.
  • Protestul tinerei generaţii.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Localizarea spaţiilor pe harta mută în diferite contexte istorice.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Democraţie versus comunism – modelele de organizare a statelor. Războiul Rece (1945 – 1991)

Prin capitolul „Democraţie versus comunism – modelele de organizare a statelor. Războiul Rece (1945 – 1991)”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Democraţie versus comunism – modelele de organizare a statelor (în Europa postbelică).
  • Războiul Rece (1945 – 1991).
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Compararea faptelor istorice din perspectivă temporală şi spaţială.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.

Uniunea Europeană: principii de organizare şi funcţionare. Lumea contemporană: o lume multipolară - globalizarea; noua diversitate culturală şi revoluţia informaţională.

Prin capitolul „Uniunea Europeană: principii de organizare şi funcţionare. Lumea contemporană: o lume multipolară - globalizarea; noua diversitate culturală şi revoluţia informaţională”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Uniunea Europeană.
  • Lumea contemporană.
  • Noua diversitate culturală şi revoluţia informaţională.
  • Noile forme de divertisment – jocurile şi tehnologia. Consecinţe.
  • Terorismul.
  • Migraţii în lumea contemporană.
  • Utilizarea în contexte diverse a coordonatelor şi reprezentărilor despre timp şi spaţiu.
  • Folosirea informaţiilor oferite de hărţi în examinarea/interpretarea unor evenimente şi procese istorice.
  • Compararea faptelor/proceselor istorice din perspectivă temporală şi spaţială.
  • Recunoașterea evoluției unui spaţiu istoric în diferite perioade de timp.
  • Localizarea spațiilor pe harta mută în diferite contexte istorice.
  • Compararea dinamicii dinamicii teritoriale a unor state raportată la diferite evenimente istorice.
  • Utilizarea critică şi reflexivă a limbajului de specialitate şi a surselor istorice.
  • Folosirea surselor istorice în vederea descoperirii elementelor de continuitate şi schimbare în procesele istorice.
  • Recunoaşterea elementelor de schimbare în evoluţia unor comunităţi umane pe baza surselor istorice.
  • Explorarea surselor istorice prin utilizarea instrumentelor specifice gândirii critice.
  • Interpretarea critică a informaţiilor oferite de surse istorice.
  • Identificarea relaţiilor de cauzalitate în evoluţia evenimentelor/proceselor istorice.
  • Manifestarea comportamentului civic prin valorificarea experienţei istorice şi a diversităţii socio-culturale.
  • Determinarea relaţiilor dintre personalităţile şi grupurile umane în desfăşurarea faptelor istorice.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.