Test istorie
Istorie Clasa VII

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Călători şi călătorii – Europa şi Lumea Nouă

Prin capitolul „Călători şi călătorii – Europa şi Lumea Nouă”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Călătoriile şi percepţia spaţiului în Evul Mediu.
  • Mijloace de transport. Marile descoperiri ale europenilor: drumuri şi teritorii.
  • Consecinţe asupra vieţii oamenilor.
  • Lumea Nouă: cunoaştere, misionarism şi exploatare.
  • examinarea spaţiilor istorice pe baza hărţilor.
  • compararea „lumii cunoscute” în diferite perioade istorice.
  • localizarea pe harta mută a spaţiilor istorice pe măsura extinderii ariei de cunoaştere.
  • analiza surselor scrise sau vizuale pe baza unor cerinţe.
  • utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • stabilirea elementelor de cauzalitate într-o sursă istorică
  • descoperirea cauzelor unui eveniment prin analiza contextului istoric
  • recunoaşterea cauzelor unor evenimente istorice asemănătoare sau diferite.
  • identificarea consecinţelor interacţiunii culturale în evoluţia comunităţilor umane

Renaşterea: geneza spiritului modern, umanismul

Prin capitolul „Renaşterea: geneza spiritului modern, umanismul”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Renașterea.
  • Umanismul.
  • Leonardo da Vinci.
  • Michelangelo Buonarotti.
  • Niccolo Machiavelli.
  • Giordano Bruno.
  • Galileo Galilei.
  • William Shakespeare.
  • identificarea principalelor caracteristici ale Renașterii și Umanismului.
  • identificarea principalilor reprezentanți ai Renașterii și a operelor acestora.
  • alcătuirea unor axe cronologice pe diverse domenii (social, cultural, economic, politic etc.).
  • stabilirea unor reprezentări ale timpului în diferite epoci istorice.
  • utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate.
  • utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare; analizează sursele scrise sau vizuale pe baza unor cerințe.
  • analiza surselor scrise sau vizuale pe baza unor cerinţe.
  • stabilirea elementelor de cauzalitate într-o sursă istorică.
  • descoperirea cauzelor unui eveniment prin analiza contextului istoric.
  • recunoaşterea cauzelor unor evenimente istorice asemănătoare sau diferite.
  • identificarea consecinţelor interacţiunii culturale în evoluţia comunităţilor umane.
  • identificarea consecinţelor acţiunii umane din spaţii şi perioade istorice folosind surse variate.
  • identificarea ideilor şi valorilor umane într-o operă literară, artistică, istorică.

Reforma. Contrareforma.

Prin capitolul „Reforma. Contrareforma” testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Reforma.
  • Contrareforma.
  • Inchiziţia.
  • Martin Luther.
  • Henric al VIII-lea.
  • Barocul.
  • Utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate.
  • Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • Analiza surselor scrise sau vizuale pe baza unor cerinţe.
  • Stabilirea elementelor de cauzalitate într-o sursă istorică.
  • Descoperirea cauzelor unui eveniment prin analiza contextului istoric.
  • Recunoaşterea cauzelor unor evenimente istorice asemănătoare sau diferite.
  • Identificarea urmărilor unui eveniment/act decizional pentru evoluţia unor comunităţi umane.
  • Identificarea consecințelor acţiunii umane din spaţii şi perioade istorice folosind surse variate.
  • Identificarea valorilor comune ale religiilor pe baza surselor.
  • Identificarea unor personaje istorice implicate în Reforma religioasă.
  • Idenficarea principalelor trăsături ale barocului.

Absolutismul de la Atlantic la Munţii Urali

Prin capitolul „Absolutismul de la Atlantic la Munţii Urali”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Monarhia absolută.
  • Soliman Magnificul.
  • Ludovic al XIV-lea şi Palatul de la Versailles.
  • Petru cel Mare.
  • Identificarea monarhilor absoluți pe baza unor surse vizuale.
  • Examinarea spaţiilor istorice pe baza hărţilor.
  • Localizarea pe harta mută a spaţiilor istorice.
  • Alcătuirea unor axe cronologice pe diverse domenii (social, cultural, economic, politic etc.).
  • Utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate.
  • Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • Analiza surselor scrise sau vizuale pe baza unor cerinţe.
  • Stabilirea elementelor de cauzalitate într-o sursă istorică.
  • Descoperirea cauzelor unui eveniment prin analiza contextului istoric.
  • Recunoaşterea cauzelor unor evenimente istorice asemănătoare sau diferite.
  • Identificarea urmărilor unui eveniment/act decizional pentru evoluţia unor comunităţi umane.
  • Identificarea consecințelor acţiunii umane din spaţii şi perioade istorice folosind surse variate.

Iluminismul

Prin capitolul „Iluminismul”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Iluminismul – raţiune, drepturi, implicarea oamenilor în viaţa publică.
  • Opinia publică: cafenele, saloane de lectură şi cluburi politice. Viaţa cotidiană.
  • Montesquieu.
  • J.J. Rouseau.
  • Identificarea reprezentanților Iluminismului pe baza unor surse diverse.
  • Identificarea caracteristicilor Iluminismului.
  • Utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate.
  • Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • Analiza surselor scrise sau vizuale pe baza unor cerinţe.
  • Stabilirea elementelor de cauzalitate într-o sursă istorică.
  • Descoperirea cauzelor unui eveniment prin analiza contextului istoric.
  • Identificarea consecințelor acţiunii umane din spaţii şi perioade istorice folosind surse variate.
  • Identificarea valorilor comune ale religiilor pe baza surselor.
  • Asumarea critică a unor valori recunoscute social.
  • Identificarea ideilor şi valorilor umane într-o operă literară, artistică, istorică.

Spre o nouă societate

Prin capitolul „Spre o nouă societate”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Revoluţia Glorioasă.
  • Constituirea SUA. Declaraţia de independenţă. Constituţia.
  • Revoluţia franceză.
  • Declaraţia drepturilor omului şi ale cetăţeanului.
  • Napoleon I şi răspândirea ideilor revoluţiei franceze în Europa.
  • Revoluţia industrială. Impactul în viaţa oamenilor.
  • Utilizarea coordonatelor temporale referitoare la faptele şi procesele istorice.
  • Utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate.
  • Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • Identificarea elementelor de cauzalitate prezente în surse variate.
  • Utilizarea dialogului intercultural.
  • Descrierea consecinţelor deciziei şi acţiunii umane.

Secolul naţionalitaţilor

Prin capitolul „Secolul naţionalitaţilor”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Statele moderne: revoluţie şi emancipare naţională.
  • 1848 în Europa.
  • Românii şi modernitatea.
  • Epoca victoriană. La Belle Époque.
  • Localizarea în spaţiu a lumii cunoscute în diferite perioade istorice.
  • Utilizarea coordonatelor temporale referitoare la faptele şi procesele istorice.
  • Utilizarea adecvată a termenilor istorici/limbajului de specialitate în prezentarea unui fapt/proces istoric.
  • Utilizarea gândirii critice în analiza surselor de informare.
  • Identificarea elementelor de cauzalitate prezente în surse variate.
  • Descrierea consecinţelor deciziei şi acţiunii umane.
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.