Test istorie
Istorie Clasa VI

Testele Brio sunt teste digitale standardizate, prin care elevii români din clasele I-XII își pot evalua obiectiv cunoștinţele la principalele materii școlare și își pot îmbunătăţi performanţa la examene. Un test obișnuit, corectat de aceeași persoană care l-a alcătuit, nu este cel mai relevant criteriu pentru a stabili nivelul unui elev. Nota unui elev la acest tip de teste este inevitabil influenţată de blândeţea sau severitatea profesorului.

Structură test

Începuturile istoriei – preistoria

Prin capitolul „Începuturile istoriei – Preistoria”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Utilizarea unităților folosite în măsurarea timpului;
  • Diferențierea tipurilor de surse istorice;
  • Plasarea preistoriei într-o arie cronologică mai vastă;
  • Capacitatea de a descrie subdiviziunile preistoriei și caracteristicile lor;
  • Folosirea corectă a termenilor istorici care definesc subdiviziunile preistoriei;
  • Capacitatea de a înțelege și a descrie natura activităților umane în diferite perioade ale preistoriei;
  • Capacitatea de a înțelege, a interpreta și a extrage informații din diferite tipuri de surse primare și secundare;
  • Recunoașterea și încadrarea unor obiecte în anumite subdiviziuni ale preistoriei.

Orientul Antic

Prin capitolul „Orientul Antic”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Înțelegerea conceptelor care au legătură cu epoca studiată: Orient, Antichitate, Oraș-stat, Regat, Imperiu
  • Plasarea unor evenimente sau procese istorice pe axa cronologică;
  • Cunoașterea tipurilor de surse folosite în cercetarea Orientului Antic;
  • Stăpânirea informațiilor și cunoștințelor necesare înțelegerii formelor de organizare politică din Orientul Antic;
  • Capacitatea de a trasa asemănări și deosebiri între diferitele civilizații caracteristice Orientului Antic;
  • Capacitatea de a identifica în surse scrise și imagini diferite caracteristici ale civilizațiilor Orientului Antic;
  • Cunoașterea diferențelor religioase dintre societățile Orientului Antic.

Civilizația greacă

Prin capitolul „Civilizația greacă”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stăpânirea conceptelor necesare studierii epocii respective;
  • Plasarea pe hartă a unor evenimente și procese istorice;
  • Identificarea informațiilor oferite de surse cu privire la un fapt istoric;
  • Cunoașterea etapelor evolutive ale lumii grecești și detalii cu privire la caracteristicile fiecăreia;
  • Înțelegerea formelor de organizare politică din Grecia Antică și capacitatea de a stabili asemănări și diferențe între acestea;
  • Cunoașterea informațiilor și detaliilor referitoare la conflictele desfășurate în Grecia Antică;
  • Capacitatea de a recunoaște și a folosi în contexte diverse informații referitoare la moștenirea culturală a civilizației grecești;

Lumea romană

Prin capitolul „Lumea romană”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Asocierea reperelor cronologice cu evenimente și procese istorice;
  • Identificarea informațiilor istorice în surse primare și secundare;
  • Compararea informațiilor provenite din surse istorice diferite;
  • Înțelegerea etapelor evolutive ale statului Roman, de la formarea sa până la dispariție;
  • Capacitatea de a stabili asemănări și diferențe între modelele de organizare ale statului Roman și între instituțiile acestuia;
  • Capacitatea de a caracteriza societatea romană prin prisma categoriilor sociale, ocupațiilor zilnice, stilului de viață, religiei;
  • Capacitatea de a identifica elemente ale moștenirii culturale romane în imagini și surse primare și secundare.

Lumea geto-dacilor

Prin capitolul „Lumea geto-dacilor”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Stabilirea cronologiei evoluției geto-dacilor;
  • Plasarea pe hartă a unor evenimente și procese istorice;
  • Identificarea informațiilor oferite de surse cu privire la un fapt istoric;
  • Cunoașterea evoluțiilor militare ale geto-dacilor;
  • Stăpânirea informațiilor cu privire la organizarea politică, socială și religioasă a geto-dacilor;
  • Identificarea rolului unor personalități istorice în desfășurarea evenimentelor;

Lumea islamică

Prin capitolul „Lumea islamică”, testele BRIO® evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Cunoașterea conceptelor necesare înțelegerii temei studiate;
  • Plasarea pe hartă a unor evenimente istorice referitoare la tema studiată;
  • Cunoașterea informațiilor referitoare la evoluția istorică a Islamului;
  • Cunoașterea informațiilor referitoare la dogma și învățătura de credință a Islamului;
  • Stabilirea de asemănări și deosebiri între diferite aspecte ale evenimentelor studiate;
  • Identificarea informațiilor oferite de surse cu privire la un fapt istoric;
  • Identificarea elementelor specifice culturii și moștenirii culturale islamice în imagini și surse primare;

Europa medievală

Prin capitolul „Europa medievală”, testele BRIO®evaluează cunoștințele și competențele elevului în legătură cu:
  • Cunoașterea și înțelegerea terminologiei specifice Evului Mediu;
  • Stabilirea unor legături între evenimente istorice și repere cronologice;
  • Extragerea informațiilor din surse istorice;
  • Cunoașterea modelelor de organizare politică specifice Europei medievale;
  • Stabilirea unor asemănări și deosebiri între modelele de organizare politică specifice Europei medievale;
  • Cunoașterea informațiilor referitoare la structurile sociale, economia și viața cotidiană în Europa medievală;
  • Înțelegerea evoluțiilor istorice care au dus la apariția Europei medievale
Metodologia de testare Brio

Brio are la bază un număr foarte mare de itemi (probleme de rezolvat), calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi români.

Pentru efectuarea unui test, elevul trebuie să selecteze la început clasa și capitolele din care dorește să fie testat, iar sistemul alege în mod dinamic o serie de întrebări care acoperă materia respectivă. Pe parcursul testării, întrebările se vor adapta ca grad de dificultate în funcție de performanța dovedită de elev. La final, sistemul oferă un raport care, fără să arate răspunsurile corecte sau greșite, analizează cunoștințele elevului pentru fiecare capitol în parte și oferă indicații pentru îmbunătățirea lacunelor identificate.

Brio este un sistem computerizat și se bazează numai la matematică pe o bancă de peste 20.000 de probleme care acoperă în totalitate programa școlară.

Pentru că fiecare test este configurat automat de sistem, întrebările nu se repetă, chiar dacă un elev dorește să dea de 10 ori același test.

Sistemul de testare este dinamic și are un număr mare de avantaje față de testele clasice.

Brio permite retestarea unui elev fără ca întrebările să se repete, dar permite în același timp comparabilitatea perfectă a rezultatelor de la două testări.

Încearcă testul din Finala Brio Challenge! Timp de două săptămâni, testele sunt disponibile în platformă - secțiunea Contul meu – Încearcă testul din Finala Brio Challenge.